هواپیمایی British Airways با استفاده از تگ های RFID به شما اجازه می دهد چمدان های خود را رد گیری کنید

عملیات ورود  (Check in)چمدان های مسافران به زودی آسان‌تر از همیشه خواهد شد.

هواپیمایی British Airways از سیستم ردیابی چمدان توسط تکنولوژی RFID برای مسافران خود استفاده خواهد کرد.

در این سیستم مسافران از یک تگ RFID با نام VeiwTag استفاده می‌کنند که باعث می‌شود بتوانند حتی قبل از ورود به فرودگاه بار خود را تگ گذاشته و اصطلاحاً Check in کنند.

در این روش با استفاده از موبایل انجام می‌شود مسافران بعد از Check in توسط نرم افزار مخصوص British Airways قادر خواهند بود اطلاعات پرواز خود را در داخل تگ RFID چمدان خود همگام سازی کنند. مسافران می‌توانند پیش از سفر تگ های RFID خود را که قیمت اولیه آن ۶۳ یورو معادل ۸۰ دلار اعلام شده است به صورت مستقیم از هواپیمایی سفارش دهند.

این تگ ها که به صورت دائمی بوده (یکبار مصرف نیستند) مجهز به بلوتوث با مصرف انرژی کم (BLE) و یک صفحه نمایش جوهر الکترونیکی (E-Ink Display) هستند که اطلاعات پرواز روی آن نمایش داده می شود، هر تک قابلیت نمایش 3000 بار اطلاعات مختلف را بدون نیاز به شارژ مجدد دارد.

در حال حاضر این تگ ها فقط در پروازهای مستقیم مورد استفاده قرار می گیرند.

این اقدام British Airways تاثیر بزرگی روی گرایش صنعت هوایی به پذیرفتن استفاده از تکنولوژی RFID گذاشته است. در سال ۲۰۱۶ شرکت هواپیمایی Delta از سیستم RFID که به مسافران اجازه می‌داد مکان چمدان خود را در اپلیکیشن FlyDelta مشاهده کنند، استفاده کرد.

تابستان گذشته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) بر توسعه تکنولوژی RFID از سال ۲۰۲۰ تاکید کرد.

در آن زمان تمامی چمدان ها بلافاصله پس از Check in توسط تگ های RFID ردگیری خواهند شد. این سیستم به مسافران و کارمندان هواپیمایی این امکان را می دهد تا مکان چمدان ها را در هر زمان دلخواه مشاهده نمایند.

گم کردن چمدان کابوس هر مسافری است، اما امروزه هواپیمایی ها در انجام امور پیشگیرانه بهتر شده اند. با توجه به گزارش سازمان بین‌المللی ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات حمل و نقل (SITA) در طول دهه گذشته شرکت‌های هواپیمایی ۷۰ درصد کاهش آمار گم شدن بار را داشته‌اند.

با وجود صحبت های انجام شده، همچنان ردیابی چمدان های گم شده، دزدیده شده، آسیب دیده و یا با تاخیر تحویل مسافر داده شده، هزینه قابل توجهی برای صنعت هوایی دارد که به طور مثال در سال ۲۰۱۶ 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

توسعه تکنولوژی RFID میزان قابل توجهی از هزینه شرکت‌های هواپیمایی می‌کاهد، البته این نکته هم قابل ذکر است که سردردهای اضافی مسافران را نیز کاهش می دهد.

 

منبع: engadget.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *