RFID به پرواز درآمد

خبرهای خوبی برای صنعت هواپیمایی و مسافران آن در راه است . انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) قطعنامه ای را حمایت می کند که بیانگراستقرار جهانی ردیابی RFID برای چمدان های هواپیمایی ست. IATA از سال 2005 بررسی فن آوری RFID را به عنوان ابزاری برای کاهش سوء استفاده از چمدان توسط شرکتهای هواپیمایی و فرودگاهها آغاز کرد. سه سال بعد ، این انجمن اجرای برنامه بهبود چمدان را آغاز کرد و منجر به کاهش بیش از 70 درصد از چمدان ها تا سال 2012 شد. از سال 2013 تا 2017 ، نرخ سوء استفاده از چمدان بیشتر کاهش یافته است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که صنعت حمل و نقل هوایی می تواند با استفاده از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی(RFID)  3 میلیارد دلار صرفه جویی کند و اختلالات در حمل و نقل چمدان ها را بطور چشمگیری کاهش دهد. اقدامی که IATA می خواهد طی چهار سال آینده آن را اجرا کند ، می تواند نرخ اختلال حمل چمدان را تا 25 درصد کاهش دهد.سفرهای مسافری از طریق فرودگاهها نیز به احتمال زیاد به لطف یک جهش از یک شناسنامه ، که اسناد کاغذ را با یک شناسه بیومتریک جایگزین می کند ، بهبود می یابند.

یک شناسه بیومتریک مشتریان را قادر می سازد به جای اسناد سنتی مبتنی بر کاغذ مانند گذرنامه ها و گذرگاه های شبانه روزی ، از داده های بیومتریک فردی خود برای سفرهای جهانی استفاده کنند. عناصر این فناوری در حال حاضر در تعدادی از فرودگاه های بین المللی ، از جمله در ایالات متحده و همچنین در هیترو در انگلستان ، سیدنی در استرالیا و دبی در کنار هم قرار گرفته اند. این صنعت قصد دارد تا در سال 2020 روند تولید این فناوری را در سطح جهانی آغاز کند.

 

منبع:

https://www.iata.org

https://www.rfidjournal.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *