دسترسی به بیکرانه‌های IoT از طریق 5G

صدای گام‌های 5G  به وضوح به گوش میرسد که نوید امکانات بسیاری از جمله سرعت و بازدهی بالاتر و همچنین تأخیر زمانی کمتر را ارایه می‌کند.

اگر  2G/3G سپس LTE را وسیله نقلیه‌ای برای ارتباطات ماشین با ماشین بنامیم, 5G به دلیل ماهیت انقلابی‌اش در بهبود مرزهای ارتباطات بیسیم تا جایی که انسان در تاریخ ندیده است، مطئمنا می‌تواند به فضاپیمایِ IOT تعبیر گردد.

شکی نیست که 5G تأثیر عمیقی بر روند تمدن بشری خواهد گذاشت. مشترکین تلفن همراه از 5G به روشهای مختلف بهره می برند که می توان به عنوان تجربیات بهتر کاربر خلاصه کرد. با این حال ، تأثیر بیشتری بر ماشین آلات می گذارد تا جهان بسیار متصل و فوق العاده هوشمند باشد، پایه و اساس چنین دگرگونی5G خواهد بود.

رابط هوایی رادیویی جدید (5G) شامل ساختار جدید قاب و موج ، فن آوری آنتن عظیم و رمزگذاری و مدولاسیون پیشرفته است. با این حال ، بزرگترین پیشرفت پهنای باند حامل، گسترده تر است زیرا به طور چشمگیری از 20 مگاهرتز در LTE به 400 مگاهرتز در5G افزایش یافته است.

Quectel تصمیم گرفته است که یک بازیکن دائمی و قدرتمند در اکوسیستم IoT 5G باشد.   Quectel گسترده ترین نمونه کارها محصولات ماژول ها را از NB-IoT تا5G ارائه می دهد و در نتیجه ، بیانیه ماموریت Quectel به زودی مخاطبان را تحت تأثیر قرار می دهد “اتصال چیزهای بی ارتباط و ایجاد یک دنیای هوشمند بسیار متصل!” این چیزی هست که ما قادر خواهیم بود عملی کنیم. که هر چیز قابل اتصال را در سیاره زمین وصل کنید.

5G  به طور ویژه درصدد است که تنگناها و مشکلات نسل‌های قبلی موبایل را در رابطه با  M2M/IoT حل نموده و رابط‌های رادیویی شبکه موبایل را در این راستا توسعه و بهبود دهد. در ادامه  خواهیم دید که  5G آن چیزی که ما امروزه به عنوان  IoT می‌شناسیم را به طور بنیادی تغییر خواهد داد و باعث خواهد شد که فرصت‌های بی‌شمار جدیدی که تکنولوژی بی‌سیم فعلی قادر به ارایه آن نمی‌باشد را در دسترس توسعه دهندگان فناوری قرار دهد.

مقاله کامل و جامع که به زودی در سایت منتشر می کنیم، درباره نسل پنجم تلفن همراه  و قابلیت‌های منحصربه فرد این فناوری و آینده‌ای آن است که توسط شرکت کویکتل تدوین و در وب سایت www.iot-now.com منتشر گردیده است.

منبع: https://www.iot-now.com/2019/02/14/92769-iot-spaceship-5g

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *