سرمایه گذاری شرکتهای ماهواره ای بر روی برقراری ارتباطات IOT

شرکت Fleet Space Technologies که یک شرکت تولید کننده ماهواره استرالیایی است، 5.95 میلیون پوند بودجه برای کمک به راه اندازی نسل بعدی NanoSatelite های خود ، که هدف آن ارائه اتصال IoT به مشتریان در سراسر جهان است، جمع آوری کرده است.

گفته می شود این ماهواره ها که به اندازه جعبه های کفش هستند، در مقایسه با ماهواره های سنتی ارتباطات جغرافیایی، قیمت ارزانتر و راه اندازی ساده تری دارند.

 

این شرکت درنظر دارد از NanoSatelite های خود به جهت ردیابی تجهیزات ساخت و ساز، نظارت بر خطوط لوله و سایر زیرساخت های کاربردی و موارد دیگر استفاده کند. این شرکت در حال حاضر چهار NanoSatelite خود را برای گردش در دو راکت از جمله راکت سازمان تحقیقات فضایی هند آماده کرده است.

گرچه ناوگان موجود این شرکت بخش کوچکی از صورت فلکی را پوشش می دهد، اما با بیش از سه میلیون دستگاه سازگار ثبت شده برای پیوستن به شبکه خود “تقاضای بی سابقه ای” را ثبت کرده است.

یک گزارش پژوهشی با عنوان “ماهواره در IoT: شبکه های ماهواره ای جدید برای موج جدید سرمایه گذاری IoT” استدلال می کند که تا سال 2024 ، 24 میلیون اتصال IoT از طریق ماهواره وجود خواهد داشت که منجر به اتصال جهانی “یکپارچه” می شود. طبق این مطالعه ، بخشهایی که انتظار می رود رشد قابل توجهی داشته باشند شامل کشاورزی ، ردیابی دارایی ، ردیابی دریایی و ردیابی حمل و نقل هوایی است.

منبع: https://www.iottechnews.com

 

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *