رویداد آنلاین «ردیابی و ردگیری هوشمند کالا» با حضور مدیران صنایع و واحدهای تولیدی برگزار شد

ردیابی کالاها و قطعات مختلف از زمان خرید مواد و ورود آن به کارخانه تا ساخت کالا در طول خط تولید، تحویل آن به انبار و در نهایت خروج از انبار و فروش، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران صنایع و واحدهای تولیدی است.

در همین راستا، رویداد «ردیابی و ردگیری هوشمند کالا در انبارهای قطعات، محصولات و مواد اولیه» با هدف تشریح فناوری های مرتبط با هوشمندسازی فرایند انبار و معرفی راهکارهای همکاران سیستم در این حوزه، در تاریخ 29 مرداد 1402 با حضور بیش از 90 نفر از مدیران صنایع و علاقمندان حوزه تولید به شکل آنلاین برگزار شد.

در ابتدای رویداد، رویا عسگری، مدیرعامل شرکت پایوند همکاران سیستم (ارائه دهنده خدمات تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین)، به معرفی دستاوردهای این شرکت در زمینه هوشمندسازی انبار پرداخت. به گفته عسگری، انبار مکانیزه، بارکد و RFID، اینترنت اشیاء صنعتی IIoT، تردد و حضور غیاب سازمانی، از جمله محصولاتی هستند که در حوزه هوشمندسازی، به شرکت‌ها ارائه شده و تجربیات موفقی را رقم زده‌اند.

حمیدرضا انصاری، مدیر فروش شرکت پایوند همکاران سیستم، در ادامه به موضوع ردیابی و ردگیری هوشمند کالا در انبار پرداخت. انصاری در ابتدا به مهم‌ترین چالش‌های رایج در حوزه انبارداری اشاره کرد. به گفته وی، عدم وجود اطلاعات دقیق از موجودی فیزیکی کالا در انبار، تاخیر یا اشتباه در ارسال کالا برای مشتری، پیچیدگی در چیدمان کالا در انبار و زمان‌بر بودن فرایند انبارگردانی، از جمله چالش‌های مهم در انبارداری است.

انصاری ادامه داد: سیستم انبار مکانیزه راهکاران ضمن پوشش‌دهی نیازهای صنایع مختلف غذایی، لوازم خانگی، دارویی، پتروشیمی، خودرویی، بازرگانی، پوشاک، سیمانی و پیمانکاری، چالش‌های اشاره شده را برطرف خواهد کرد. انصاری در ادامه شیوه‌های به‌کارگیری راهکار انبار مکانیزه همکاران سیستم را در هر کدام از این صنایع به تفصیل توضیح داد.

آخرین ارائه، مربوط به فرید رفعت‌منش‌فرد، مدیر پروژه پایوند بود که درباره جزئیات فنی سیستم انبار مکانیزه با حاضرین گفتگو کرد. به گفته رفعت‌منش، این سیستم، مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها است که به شرکت‌ها کمک می‌کند کنترل بیشتری روی انبار داشته باشند تا بتوانند علاوه بر گزارش‌گیری‌های بهتر، مغایرت‌های کمتر و بهره‌وری بالاتری داشته باشند.

ردیابی کالا در مراحل مختلف کاری و تراکنش‌های بین انبار، ردگیری کالای برگشتی از مشتری و یافتن تراکنش‌ها و اسناد ثبت‌شده برای کالای مشخص‌شده و راهکارهای مکانیزه کردن انبار براساس نیازهای مشتریان از جمله موضوعاتی بود که رفعت‌منش به آنها پرداخت.

در پایان رویداد، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان سوالات خود را در خصوص موضوعات ارائه شده مطرح کردند و ارائه دهندگان به آنها پاسخ دادند.

مشاهده ویدئو رویداد:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *