راه اندازی اولین انبار مکانیزه RFID در پتروشیمی لرستان

پتروشیمی لرستان بعنوان یکی از پتروشیمی های پیشرو در هلدینگ باختر با ظرفیت تولید بالغ بر ۸۰۰ تن(۵۳۰ پالت) پلی اتیلن سنگین و سبک در روز می باشد. از ابتدای سال 95 پروژه مکانیزه کردن انبار محصول این پتروشیمی با فناوری RFID شروع شد. در راهکار ارائه شده تمامی فرآیند های تحویل کالا از بسته بندی به انبار محصول و فروش و خروج کالا مطابق حواله فروش بصورت سیستمی و توسط فناوری RFID صورت می گیرد.

با امکان انبار RFID راهکاران، با الصاق تگ RFID به محصولات، هر محصولی دارای شماره منحصر به فردی خواهد بود و این امکان از خروج اشتباه و جابه‌جایی کالاها جلوگیری می کند و کالا در کل انبار قابل ردگیری می باشد. در این راهکار ثبت عملیات اسناد انبار (دریافت از تولید ، تحویل فروش و انبارگردانی) با بهره‌مندی از هندهلد انجام می‌شود.

همچنین با افزودن گیت کنترلی در انتهای هر خط از الصاق تگ به هر بسته اطمینان حاصل می شود و از انتقال کالای بدون تگ از بسته بندی به انبار محصول جلوگیری می گردد.

با افزودن این راهکار کارهای دستی داخل محیط فیزیکی انبار جای خود را به تجهیزات الکترونیکی داده است و عملیات دستی به فرآیندهای سیستمی تبدیل شده که در این راستا دقت و سرعت عملیات اصلی انبار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

با استفاده از راهکار انبارگردانی RFID نیز عملیات انبارگردانی کل انبار بصورت یکجا و در مدت زمان بسیار کوتاهتری انجام می شود و با توجه به سیستمی بودن فرآیند از خطای کاربری بطور کامل جلوگیری می گردد.
با پایان این پروژه قرار است تا آخر سال ۲ پتروشیمی دیگر نیز از مجموعه هلدینگ باختر به فناوری RFID و راهکار انبار مکانیزه تجهیز شوند.

تاریخ انتشار خبر: ۶ شهریور ۱۳۹۵

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *