Super SIMنسل جدید سیم کارت ها

هر گوشی موبایلی برای کار کردن نیاز به سیم کارت دارد که این سیم کارت می تواند از نوع سیم کارت های رایج و یا از نوع eSIM باشد که یک سیم کارت داخلی و اصطلاحا OnBoard بوده و قابل جداسازی نیست.

همچنین هر گوشی موبایل یک حافظه داخلی دارد که برخی از آنها دارای قابلیت اضافه کردن حافظه از طریقMicroSD  بوده و برخی دیگر از تکنولوژی Hybrid SIM استفاده می کنند، به این صورت که اگر اسلات سیم کارت یک گوشی دو سیم کارته را تصور کنید، یکی از اسلات های آن قابلیت قرار دادن Micro SD را نیز دارد با ذکر این نکته که اگر از Micro SD استفاده کنید تنها می توانید از یک سیم کارت در موبایل خود استفاده کنید.
نسل جدید سیم کارت ها تمام این محدودیت ها را برطرف می کند.
Super SIM ترکیبی از سیم کارت و کارت حافظه Micro SD است که در یک کارت جای گرفته است، این کارت برای اولین بار در چین و با حافظه های ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت عرضه شد که سرعت خواندن و نوشتن آن به ترتیب 90 و ۶۰ مگابیت بر ثانیه است.

نکات مثبت:

  • برای مصرف کنندگان:

برای کسانی که نیاز به دو سیم کارت و همچنین حافظه اضافه دارند دیگر محدودیتی وجود نخواهد داشت.

 

  • برای سازندگان گوشی‌های موبایل:

دیگر نیازی به ساخت اسلات های جداگانه برای سیم کارت و Micro SD نیست و در نتیجه فضای بیشتری برای استفاده های دیگر مثلاً باتری بزرگتر فراهم خواهد شد.

نکات منفی:

  • در حال حاضر Super SIM به صورت محدود فقط در چین عرضه شده و قیمت آن بسیار بالا می باشد.
  • در صورت پایین آمدن قیمت Super SIM در آینده باز هم یکی از مشکلات استفاده از آن عدم تطابق با تکنولوژی های جدید از جمله 5G و موارد دیگر بوده که ممکن است کارخانه‌های سازنده به زودی دست به استفاده از این قطعه در گوشی‌های خود نزند.
  • نکته منفی دیگر در مورد Super SIM این است که این کارت تنها با گوشی هایی که دارای اسلاتHybrid SIM هستند تطابق دارد.

منبع:

gizmochina.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *