ارائه دهنده راهکار‌های مبتنی بر فناوری‌های نوین

همکاری تیم فرمول یک مرسدس با دانشگاه و بیمارستان کالج لندن در توسعه دستگاه کمک تنفسی برای شرکت NHS جهت کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا

دستگاه کمک تنفسی که به اختصار CPAP نامیده می‌شود و به معنای فشار مثبت هوا در مجاری تنفسی به صورت ممتد میباشد، به صورت گسترده در بیمارستانهای چین و ایتالیا جهت کمک به تنفس بیماران COVID-19 که آسیب‌های شدید ریوی داشتند و اکسیژن به تنهایی برای آنها کافی نبود استفاده می شود.

نحوه کار این دستگاه به گونه ای است که ترکیبی از هوا و اکسیژن را با درجه ثابت به دهان و بینی وارد کرده و با باز نگه داشتن مجراهای هوا میزان اکسیژن ورودی به ریه ها را افزایش می دهد.

 

 

مهندسان دانشگاه و بیمارستان لندن با کمک مهندسان فرمول یک مرسدس، با انجام مهندسی معکوس این دستگاه را مورد بررسی قرار داده و پس از مدت زمان تنها ۱۰۰ ساعت نمونه اولیه از دستگاه بهبود یافته را تولید کردند که به تایید موسسه نظارت بر محصولات درمانی (MHRA) نیز رسید.
با توجه به گزارشات منتشر شده از ایتالیا ۵۰ درصد بیمارانی که از این دستگاه استفاده کردند دیگر نیازی به استفاده از دستگاه تنفسی مکانیکی ندارند و نکته قابل توجه این است که این دستگاه را می‌توان در منزل هم به راحتی استفاده کرد و نیازی به مراقبت‌های تخصصی بیمارستانی نیست.

 

 

نکته بسیار با اهمیت و قابل تأمل در مورد این پروژه سرعت اجرا و عملیاتی کردن آن است. به دلیل اینکه تیم های فرمول یک توانایی بسیار بالایی در انجام امور مهندسی با سرعت بالا دارند و اساساً بعد از علوم هوا و فضا، علوم مربوط به مهندسی فرمول یک دومین رتبه از نظر حرکت در مرز علم را دارند، لذا ساخت صد دستگاه اولیه و تحویل آنها به بیمارستان ها در کمتر از چند روز دستاورد بسیار بزرگی محسوب می شود.

منبع:

mercedesamgf1.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *