تقویت هوش مصنوعی درBMW با وجود توقف خطوط کارخانه بدلیل بیماری همه گیر

BMW AG  با وجود شیوع بیماری همه گیر Covid-19 که منجر به تعطیلی کارخانه ها شد، از این فرصت استفاده کرد تا استقرار AI را در کارخانه های خود تسریع کند.

مطابق برآورد WSJPro، ماتیاس شیندلر، رئیس نوآوری AI گروه سیستم های تولید BMW، سیستم های کنترل کیفیت مجهز به هوش مصنوعی را در بسیاری از 31 کارخانه این شرکت در سه سال گذشته نصب کرده است. او به طور معمول در توقف کار برنامه ریزی شده در تعطیلات، سیستم های جدید AI را نصب و آزمایش کرده بود، اما تعطیلات مرتبط با  همه گیری،امکان کار را در کارخانه ها بدون تولید فراهم آورد.

“بررسی های اضافی کنترل کیفیت با توجه شخصی سازی اتومبیل ها از جمله اتاق خودرو، ویژگی های فنی، انواع موتور با قدرت های متفاوت، برای BMW بسیار مهم است .”

 

شیندلر اظهار داشت: “ما اتومبیل های دیزلی، اتومبیل های بنزینی، اتومبیل های هیبریدی داریم و در آینده بسیار نزدیک، اتومبیل های کاملاً برقی نیز در همان خطوط خواهیم داشت.” “آنها از نظر محصول متفاوت به نظر می رسند که این موضوع چالش های بزرگی را به همراه دارد. ”

شیندلر تیم هایی را به سه کارخانه در بایرن اعزام کرد تا نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی، بمنظور عیب یابی از طریق اسکن عکس قطعات خودرو را نصب کنند. تیم هایی که در گروه های چهار یا پنج نفری، رایانه ها و سنسورهای پرقدرت را برای آزمایش نرم افزار در کارخانه ها نصب می کردند، سپس الگوریتم های برنامه که امکان توسعه آنها  با کمک مشاوران وجود دارد را تنظیم می کنند. به صورت کلی بررسی های کنترل کیفیت در قالب سرمایه گذاری زود بازده در نظر گرفته می شوند، بنابراین با وجود کسری بودجه های ناشی از فروش ضعیف، متوقف نمی گردند.

سیستم تشخیص تصویر، عکسهای گرفته شده توسط دوربینهایی را که در فواصل طول خط مونتاژ قرار می گیرند، تجزیه و تحلیل می کند. در حالی که قطعات روی خطوط مونتاژ در حال حرکت هستند، بررسی ها ناهنجاری هایی مانند پیچ های هرز و  یا مفقود شده را تشخیص می دهد. شیندلر اظهار داشت: “به طور معمول حدود 8000 تا 12،000 قطعه بسته به مشتقات آن در اتومبیل مونتاژ می شود.” “مشتری می خواهد تمام این هزاران قطعه دقیقاً همانطور که سفارش داده است باشد.”

BMW در گذشته سیستمی برای بررسی اتومبیل های موجود در خط مونتاژ از طریق دوربین داشت، اما در حالی که تصاویر توسط نرم افزار شخص ثالث مورد بررسی قرار می گرفت، این خط باید متوقف میشد. سیستم قدیمی تمایل به تولید کاذب مثبت داشت، سرعت را کندتر می کرد و به بررسی های دستی بیشتری نیاز داشت. کارخانه پرچمدار BMW در مونیخ می تواند تقریباً 1000 ماشین در روز تولید کند، بنابراین این مکث ها در خط گران تمام می شوند.

 

خطوط پرس باعث می شود قطعات بدنه از قطعات خام فلزی جدا شود

بر اساس برآورد صورت گرفته توسط metrology.news خطوط پرس در کارخانه گروه BMW در مونیخ بیش از 30000 قطعه فلز خالی در روز را به قطعات بدنه خودرو تبدیل می کند. از آنجا که سیستمی با هوش مصنوعی در سال 2019 نصب شده است، در ابتدای تولید به هر نقطه کد لیزری تخصیص داده شده است، بنابراین می توان کلیه قسمت های بدنه شناسایی کرد .کد توسط سیستم iQ Press دریافت می شود که پارامترهایی مانند ضخامت فلز، لایه روغن، دما و سرعت پرس ها را ثبت می کند. این پارامترها مرتبط با کیفیت قطعات تولید شده هستند.

داده ها در لحظه در Cloud بارگذاری می شوند و بلافاصله در اختیار تیم تولید قرار می گیرند، بنابراین آنها می توانند تصویر واضح تری را به دست آورند. از جمله مزایا اینکار حذف بررسی هر قسمت از بدنه است. سیستم فقط ناهنجاری هایی را انتخاب می کند که باید بیشتر بررسی شوند. این سیستم سعی می کند به طور مداوم و همزمان با اجرا نسبت به بهینه سازی خود اقدام کند.

رابرت انگلهورن، مدیر کارخانه گروه BMW مونیخ، از پیشرفت AI در سراسر BMW نیز پشتیبانی می کند. وی در مصاحبه ای اظهار داشت، “در Plant مونیخ، تولید یک وسیله نقلیه حدود 30 ساعت طول می کشد. در این زمان، هر خودرویی که تولید می کنیم حجم زیادی از داده را تولید می کند. با کمک هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های هوشمند، می توانیم با استفاده از این داده ها تولید خود را هوشمندانه مدیریت و تحلیل کنیم. ”

وی افزود، “هوش مصنوعی به ما کمک می کند تا تولید خود را حتی بیش از این ساده کنیم و از کیفیت برتر برای هر مشتری اطمینان حاصل کنیم. همچنین کارمندان ما را از انجام کارهای یکنواخت و تکراری نجات می دهد. تیم ما در تولید متشکل از متخصصان بسیار باتجربه ای هستند، بنابراین آنها بهترین داورها در مورد اینکه آیا یک برنامه هوش مصنوعی می تواند کیفیت و کارایی را در هر مرحله از تولید افزایش دهد، هستند. ”

 

هوش مصنوعی همچنین در BMW می تواند رنگ آمیزی کند

طبق مطالب موجود در BMWBlog، اخیراً BMW نیز برنامه آزمایشی را با هدف استفاده از هوش مصنوعی در فرایند نقاشی آغاز کرد. این سیستم ابتدا در مونیخ و در صورت موفقیت نتایج، در سراسر جهان نصب می شود.

هر اتومبیل جدید در کارگاه رنگ آمیزی بازرسی می شود تا داده هایی را برای استفاده در تجزیه و تحلیل ذرات گرد و غبار جمع آوری کند، داده هایی که به بهترین شکل در پایگاه داده ذخیره می شوند. این تیم در حال توسعه الگوریتم های AI است، با امید به شناسایی نقص های احتمالی، داده های زنده از حسگرهای ذرات گرد و غبار را با داده های مرجع مقایسه می کند.

آلبین دیرندورفر، معاون ارشد رنگ آمیزی بدنه، نهایی و سطح در گروه BMW، اظهار داشت: “راه حل های مبتنی بر داده به ما کمک می کند تا با ملزم به توسعه دقت در کیفیت به نفع مشتریان خود گردیم.” “تجزیه و تحلیل هوشمند داده ها و هوش مصنوعی به عنوان ابزارهای اصلی تصمیم گیری برای تیم ما در زمینه پیشرفت در روند کار عمل می کند. ما چندین حق ثبت اختراع مربوط به این فناوری ابتکاری تجزیه و تحلیل ذرات گرد و غبار را ثبت کرده ایم.

به عنوان نمونه ای از نحوه استفاده از سیستم، داده های جمع آوری شده توسط سیستم می تواند تعیین کند که شرایط آب و هوایی برای رنگ آمیزی بهینه نیست. به عنوان مثال، در طول دوره های طولانی مدت آب و هوای خشک، الگوریتم ها می توانند به طور بالقوه تشخیص دهند که با افزایش تعداد ذرات گرد و غبار باید فیلترها جایگزین شوند. اگر چنین اتفاقی به موقع رخ ندهد و خودرو رنگ آمیزی شود، ممکن است باکیفیت مورد نظر مطابقت نداشته باشد.

الگوریتم سیستم رنگ بیش از 160 ویژگی مربوط به بدنه خودرو را کنترل می کند، بنابراین می تواند کیفیت کاربرد رنگ را با دقت زیادی پیش بینی کند. برای گرفتن اطلاعات مورد نیاز، برای ایستگاه های تمیز کردن بدنه خودرو به نقاط اندازه گیری اضافی با داده های دقیق تر حسگر نیاز است. کارشناسان هوش مصنوعی BMW اطمینان دارند که سیستم جدید رنگ برای استفاده در بیشتر کارخانه های آن در سراسر جهان مناسب خواهد بود.

 

 

سایت مرجع : https://internetofbusiness.com/

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *