همکاری دو شرکت فناوری محور به منظور به حداقل رساندن مصرف باطری و ماندگاری همیشگی آن

شرکت Atmosic Technologies مستقر در کالیفرنیا و تولیدکننده قطعات ژاپنی SMK Electronics از یک مشارکت استراتژیک به منظور تلاش برای “ماندگاری همیشگی باتری” خبر داده اند.

محصولات Atmosic’s M3 بر اساس استاندارد بلوتوث 5 ساخته شده اند و از فناوری های مختلفی برای اطمینان از مصرف کم و طولانی تر باطری استفاده می کنند. از جمله این راهکارها کمترین توان رادیویی، بیدار شدن بر اساس تقاضا و برداشت انرژی کنترل شده هستند.

اگرچه هر سه راهکار مورد استفاده قرار می گیرند ولی مورد آخر بیشتر مورد توجه است. این شرکت اظهار داشت: “ما به جای اعتماد به برداشت انرژی محیطی، که ذاتاً کمتر قابل پیش بینی است، از یک منبع انرژی شناخته شده پشتیبانی می کنیم که می تواند برای تضمین عملکرد قوی کنترل شود و در عین حال وابستگی سیستم به انرژی باتری را به حداقل برساند.”

بنابراین در آینده راه حل های IoT حاصل از این مشارکت، که شامل کنترل از راه دور و سنسورها می شود،  “نیاز به تعویض باتری را از بین می برد”.

الکس دیویس از تیم تحقیقات می گوید: “یکی از مهمترین چالشهای پذیرش اینترنت اشیا همچنان هزینه و دردسر تعویض باتری است.” “تقاضای زیادی برای محصولات [بلوتوث کم انرژی] با فناوری جمع آوری انرژی یکپارچه در بازار وجود دارد تا تجربه بد مشتری در مورد تغییر باتری در صدها دستگاه متصل به هم در خانه هوشمند را برطرف کند.

شرکت Atmosic با هدف استقرار راه حل های M2 و M3 SoC خود در محصولات تجاری امسال، 28.5 میلیون دلار در دسامبر تأمین کرده است.

منبع:

https://iottechnews.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *