شرکت Igor راهکار ضدعفونی کردن هوشمند جهت مقابله با ویروس کرونا را برای ساختمان ها راه اندازی کرد

 

شرکت Igor که متخصص در امور ساختمان های هوشمند است، قابلیت تجاری سیستم هوشمند ضد عفونی کننده خود موسوم به Nexos را معرفی کرد، راهکاری که با ترکیب اشعه ماورای بنفش (UV-C) و اینترنت اشیا (IoT) ضدعفونی کردن اتوماتیک سطوح را به صورت گسترده میسر می سازد.

طبق گفته بنیانگذار و مدیر ارشد بخش فنی شرکت Igor آقای Dwight Stewart: به وجود آمدن این راهکار که در انتظار ثبت اختراع می باشد، برگرفته از نیاز به اطمینان در این دوران بلاتکلیفی و ریسک به وجود آمده در اثر ویروس کووید ۱۹ است.

آقای Stewart می‌گوید: با باز شدن مجدد ساختمان ها، وجود سیستم هوشمند ضدعفونی حیاتی تر می شود.

صاحبان ساختمانها و متصدیان کسب و کارها نسبت به ایمن نگه داشتن مشتریان و کارمندان خود بیمناک هستند.

راهکار شرکت Igor که به عنوان یک پروژه به سرعت توسعه داده شده و پروژه ای که می تواند به عنوان یک محصول نهایی به هر خریداری فروخته شود از آن یاد می‌شود، عمل ضدعفونی کردن اتوماتیک را به سریع ترین شکل ممکن و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری فراهم کرده، تماس انسانی را به حداقل رسانده و یک دیتای قابل حسابرسی و ردگیری در مورد تمامی فعالیت‌های انجام شده توسط سیستم را ایجاد می کند.

محصول پرچمدار شرکت Igor موسوم به Nexos، یک پلتفرم IoT هوشمند ساختمان بر پایه PoE است که تحلیل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و فضای ابری (Cloud) را در جهت ایجاد ساختمان‌های امن و هوشمند با هم ترکیب کرده است. Nexos توسط ترکیب API متن‌باز و دیتای آماده برنامه‌ریزی در لحظه، سیستم های پیشرفته کنترل نورپردازی ساختمان، دستگاه های با ولتاژ کاری پایین و اپلیکیشن های کسب و کار را با هم یکپارچه سازی کرده است.

 

 

Nexos با استفاده از قدرت ضدعفونی کنندگی اشعه ماورای بنفش می‌تواند با انجام برنامه‌ریزی و ایجاد یک سیکل، عمل استرلیزه کردن اتاق های مشخص و یا تمام یک دفتر کار در زمان غیر کاری و یا در زمانی که اتاق ها خالی هستند را انجام دهد، که این باعث اطمینان کارمندان از سلامت بودن فضای کاری خود می شود.

این سیستم می‌تواند اتاق‌های کنفرانس را در طول روز در زمان هایی که خالی است و یا در زمان بعد از اتمام یک جلسه تا قبل از شروع جلسه بعدی ضدعفونی کند تا کارمندان و مشتریان از پاک بودن فضا اطمینان حاصل کرده و با آرامش مشغول به کار شوند.

سیستم Nexos به جهت اطمینان از سلامت کارمندان (به منظور عدم تماس با اشعه ماورای بنفش) قبل از شروع فرآیند ضدعفونی، دیتای تمام سنسورهای موجود در فضای مربوطه از جمله سنسورهای حضور فرد (این سنسورها با تشخیص حضور و یا عدم حضور یک شخص در یک فضای مشخص، می توانند موارد مختلفی از جمله چراغها، تهویه مطبوع، دمای محیط و غیره را کنترل کنند)، سنسورهای شمارنده افراد و قفل درب ها را چک کرده تا مطمئن شود که اتاق خالی باشد، زمانی که مشخص می‌شود یک فضا خالی است سیستم به صورت اتوماتیک به لامپ های ماورای بنفش دستور فعال سازی داده تا عملیات استرلیزه کردن را شروع کند. در طی زمانی که عملیات در حال انجام است دربها از بیرون قفل شده و نشانگر بیرون درب علامت در حال انجام بودن عملیات ضد عفونی را نمایش می دهند.

شرکت به این اشاره کرده است که دانشمندان ساختمان به صاحبان پیشنهاد می‌کنند که در استفاده از روشهای ضدعفونی، از ترکیب طراحی، اجرا و مدیریت ساختمان ها با رویکرد لایه ای استفاده کنند. (رویکرد لایه ای یک ساختار نرم‌افزاری و برنامه نویسی است به این معنی که لایه زیری سخت‌افزار و لایه بالایی رابط کاربری می باشد). همچنین Igor گفته است که سیستم PoE (انتقال برق از طریق کابل شبکه) بسیار به آسان کردن یکپارچگی این سیستم با سیستم های ضدعفونی کننده دیگر نظیر سیستم هوشمند تصفیه هوا و سیستم های بخار ساز گازی کمک می کند.

شرکت Igor با آگاهی کامل از خطرات احتمالی اشعه ماورای بنفش این نکته را خاطر نشان می کند که سیستم Nexos می‌تواند به دیگر سیستم های هوشمند از جمله سنسورهای حضور فرد و سنسورهای تشخیص حرکت وصل شود، همچنین این سیستم می‌تواند جهت کار کردن با قفل های هوشمند و چراغ های هشدار جهت جلوگیری از ورود افراد به فضاهایی که تمیز و ضدعفونی شده اند و یا در حال ضد عفونی هستند، برنامه‌ریزی شود.

در ماه می سال ۲۰۲۰ راهکار Nexos سرمایه ای را از طرف شرکت تجاری Clean Energy Trust که یک شرکت غیر انتفاعی در زمینه حمایت استارتاپ های نوپا در حوضه فناوری پاکسازی در منطقه میانی قاره آمریکا است، دریافت کرده تا در جهت ارائه این راهکار در بازارهای جهانی فعالیت کند.

سازمان Clean Energy Trust سرمایه خود را از منبع برنامه تبدیل اختراع به یک کسب و کار موفق (IN2) که یک پلتفرم ابداع در حوزه تکنولوژی است، که توسط کمپانی مالی Wells Fargo با همکاری دپارتمان انرژی لابراتوار ملی انرژی های تجدیدپذیر آمریکا (NREL) ایجاد شده است، استفاده می‌کند.

مدیرعامل سازمان Clean Energy Trust می گوید: ما از امکاناتی که پلتفرم ساختمان مبتنی بر PoE شرکت Igor ارائه می دهد بسیار هیجان زده هستیم. چشم انداز Dwight Stewart برای حل کردن مسائل خیلی خاص که مثال بارز آن سیستم Nexos است، مهر تاییدی بر این است که این سیستم یک تغییر دهنده مسیر در فضای موجود استف او (Stewart) و تیم شرکت Igor با ابداع این راهکار بسیار توزیع توسعه پذیر و تطبیق پذیر با تمام نیازها، میان اتوماسیون ساختمان های مختلف یک دموکراسی ایجاد کردند.

در حال حاضر شرکت Igor این راهکار را در بیش از ۳۰ کشور جهان راه اندازی کرده است.

 

منابع:

Inbuildingtech.com

Igor-tech.com

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *