اثر ویروس کرونا بر افزایش استفاده از فناوری تشخیص چهره

در ماههای اخیر با گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا، کسب و کارهای بسیاری تحت شعاع قرار گرفتند و نوع زندگی بشر شاهد تغییراتی بوده است. یکی از این تغییرات تمایل شرکتها برای استفاده از دستگاههای حضور و غیاب تشخیص چهره می باشد. زیرا یکی از راههای انتقال این ویروس از طریق تماس است و دستگاههای اثرانگشت و یا کارتی به دلیل افزایش احتمال تماس خطر بیشتری دارند. از این رو تقاضا برای خرید دستگاههای تشخیص چهره بالا رفته است و شرکتهای فعال در حوزه سیستمهای حضور و غیاب و کنترل تردد تمرکز خود را بر روی درآمدزایی از این زمینه گذاشته اند.

همچنین از آنجا که استفاده از فناوری تشخیص چهره سرعت تشخیص را بالا می برد میزان ازدحام نیز در ورودی ها کمتر می شود که این خود عامل دیگری است که سبب کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا می شود.

در این میان شرکتهای چینی نظیر شرکت Telpo اقدام به متناسب سازی دستگاههای خود با شرایط جدید کرده اند. این شرکت سنسور تشخیص دمای بدن را به دستگاههای چهره خود اضافه کرده است تا در صورت بالا بودن دمای بدن افراد آنها را شناسایی کرده و از ورود آنها به شرکتها جلوگیری کند. همچنین این شرکت به جهت افزایش سرعت دستگاه فاصله افراد از دستگاه را به منظور تشخیص چهره به حدود 1 متر افزایش داده است تا سرعت خواندن بالاتر برود. از دیگر موارد تغییر الگوریتم تشخیص چهره به منظور شناسایی صورت افراد با ماسک می باشد تا نیازی به برداشتن ماسک در هنگام شناسایی نشود.

البته فناوری تشخیص چهره نسبت به فناوری های کارت و اثرانگشت محدودیتهایی دارد. به عنوان مثال ظرفیت چهره قابل ذخیره و شناسایی دستگاهها به مراتب از اثرانگشت و کارت کمتر است و یا اینکه تشخیص چهره های خیلی مشابه به هم(مثلا دوقلوها) مشکل می باشد.

منبع:

https://www.securitymagazine.com/

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *