شرکت هوا ابزار تهران (HATCO)


درباره‌ی شرکت هوا ابزار تهران (HATCO)

شرکت هوا ابزار تهران (هتکو) در سال ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۳۶۱۳۸ و به صورت سهامی خاص تاسیس شد. پایه‌گذاری این شرکت توسط مدیران با تجربه صنعت و با هدف توسعه صنعت هوای فشرده و گازهای صنعتی در کشور و ایجاد فضای رقابت با شرکت‌های مطرح خارجی شکل گرفت.

بر این اساس، انتقال دانش و بومی‌سازی تکنولوژی طراحی و ساخت انواع تجهیزات پرکاربرد و اجرای پروژه‌ها با استفاده از نیروی متخصصین برجسته داخلی، به عنوان یک اصل مورد توجه قرار داشته است. همچنین اجرای پروژه‌های مشترک با شرکت‌های مطرح و پیشرو خارجی از یکسو و پروژه‌های همکاری توسعه‌ایی با اساتید و دانشگاه‌ها، فرصت‌هایی را فراهم آورده که در نتیجه آن، موفقیت‌های روزافزون در عرصه‌های مختلف؛ به‌ویژه کاستن از هزینه‌های این صنعت برای مصرف‌کنندگان داخلی رقم بخورد.

 

نیاز کسب ‌و کار

به‌‌دلیل نبود هماهنگی مناسب میان واحدهای تولید و انبار قطعات، اختلاف‌هایی در گزارش‌های موجودی انبار پدید می‌آمد که در نتیجه آن، اطمینان به صحت گزارش‌های دریافتی مابین شیفت‌ها دشوار می‌شد. به‌علاوه، بروز خطاهای مختلف در ارسال قطعات به تولید، روند انبارگردانی را کند و به ‌دست آوردن اطلاعات دقیق از موجودی انبار را دشوار و هزینه ‌بر می‌کرد.

شرکت HATCO برای بهبود روند عملیات انبار نیاز به راهکاری بهینه داشت تا بتواند علاوه ‌بر مکانیزه کردن این عملیات، دقت و ارزش افزوده را نیز بالا ببرد

 

نتایج بهره‌گیری از راهکار مدیریت انبار مبتنی بر بارکد همکاران سیستم

با به‌کارگیری راهکار مدیریت انبار مبتنی بر بارکد راهکاران، اکنون در HATCO پس از خرید و ورود کالا به انبار، به هر کالا بارکد منحصر به‌ فرد تعلق می‌گیرد، عملیات ورود، خروج و سرشماری در انبار قطعات به‌شکل سیستمی و به سرعت انجام می‌شود و اجرای فرآیندهای انبار دقیق‌تر و چابک‌تر شده است.

با به‌کارگیری این راهکار، شرکت HATCO به اهداف زیر دست پیدا کرده است:

  • اطمینان کامل از کالاهای ورودی و خروجی انبار بدون مغایرت: با به‌کارگیری ترمینال دستی (Handheld) برای انجام فرآیند ورود کالاها از واحد تدارکات به انبار قطعات و خروج کالاها از انبار قطعات مطابق درخواست کالا از انبار
  • ردگیری یک محصول خاص در انبار: با استفاده از هندهلد انبار
  • انجام سریع کارها: به وسیله ارتباط کاملا آنلاین با سرور
  • بهینه‌سازی سرعت و نظارت بر روند ورود و خروج انبار: با ایجاد فرم‌های سازمانی خاص در سیستم برای گزارش‌گیری از شیفت‌های کاری مختلف
  • سرعت‌بخشی به فرآیند انبارگردانی و مغایرت‌گیری کالا: با مکانیزه شدن تمام فرآیندها و به‌کارگیری هم‌زمان راهکار انبار و ترمینال دستی (Handheld)
  • تسهیل مدیریت انبارهای مختلف: با ردیابی در لحظه‌ تمام محصولات

 

فرآیند ورود به انبار با فناوری بارکد؛ رفع مغایرت بین تولید و انبار محصول

با راهکار انبار مکانیزه، روند ورود و خروج کالا در انبار قطعات به‌شکل مکانیزه و براساس مجوز ورود و درخواست کالا انجام می‌شود، در نتیجه، از بروز خطا و ایجاد مغایرت، به‌طور چشم‌گیری جلوگیری می‌شود.

با استفاده از ترمیتال دستی (Hand Held) و با ثبت سند انبار براساس مجوز صادره، به هنگام بروز خطا، در لحظه مغایرت برطرف می‌شود. به همین ترتیب در هنگام خروج کالا نیز کالاهای ارسالی به تولید بر اساس درخواست کالای صادره، با سرعت بالا خوانده می‌شود.