شرکت سیمان فارس


مقدمه

امروزه مدیریت حضور و غیاب و تردد پرسنل یکی از دغدغه های مهم سازمان‌ها به منظور رعایت نظم و انظباط و افزایش بهره وری کارمندان می باشد. از اینرو بکارگیری یک دستگاه ثبت تردد مناسب و یک نرم افزار مدیریت حضور و غیاب و کارکرد با کارایی بالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

معرفی شرکت سیمان فارس

در آغاز، اندیشه احداث کارخانه سیمان شیراز با تشکیل شرکت سهامی سیمان شیراز به همت بزرگ مردانی چون مرحوم مهندس منوچهر سالور (پدر صنعت سیمان ایران) و مرحوم محمد نمازی و تعدادی از خیراندیشان شیرازی در سال 1326 مطرح شد. در 21 خرداد 1327 خط تولید این کارخانه به ظرفیت 200 تن در روز به مبلغ دو میلیون و دویست و هفتاد هزار دلار از شرکت‌های «وستینگهاوس» و «کندی ونسان» آمریکا خریداری شد. همچنین آقای مهندس «منوچهر سالور» مدیر وقت کارخانه «سیمان ری» به عنوان مدیرعامل این شرکت آغاز به کار کرد. سرانجام این کارخانه در سال 1334 در شیراز افتتاح شد و سیمان تولیدی خود را به بازار عرضه کرد. با افزایش مصرف سیمان، ‌ظرفیت کارخانه شیراز ابتدا در سال 1346 به 1000 تن و در سال 1357 به 2500 تن در روز افزایش یافت و در سال‌های جاری با تلاش مدیریت و پرسنل شریف این شرکت ضمن بروز رسانی و نصب ماشین آلات جدید محصولات شرکت به لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری را داشته است. که با رشد کیفی محصولات اقبال عمومی نسبت به مصرف محصولات شرکت سیمان فارس افزون گردید و مدیران پروژه‌های بزرگی همچون مترو شیراز، راه آهن، مسکن مهر، سدهای بزرگ استان و ابنیه بلند مرتبه‌ای نظیر هتل چمران، هتل پارس و هتل شیراز ضمن اعتماد به محصولات این شرکت، با افتخار پروژه‌های خود را به بهره برداری رساندند. این کارخانه هم اکنون قدیمی ترین و بروز ترین کارخانه سیمان فعال در سطح کشور به شماره می‌رود. قابل ذکر است که پس از ساخت کارخانه سیمان شیراز، کارخانه سیمان دورود در سال 1338 تحت مدیریت سازمان برنامه (آن زمان) مورد بهره برداری قرار گرفت. در سال 1339 با موافقت دولت و مجالس «شورا» و «سنا» این کارخانه به منظور استفاده از تجربیات متخصصین کارخانه سیمان شیراز به شرکت سهامی سیمان فارس واگذار شد. همزمان با واگذاری کارخانه سیمان دورود به شرکت سهامی سیمان فارس این شرکت به «شرکت سهامی سیمان فارس و خوزستان» تغییر نام داد. این تغییرات آغاز راهی بزرگ برای شرکت سیمان فارس و خوزستان و فعالیت آن در عرصه صنعت کشور بود. این شرکت هم اکنون با داشتن نزدیک به 30 شرکت، بیش از 35% تولید سیمان کشور را به عهده داشته و زمینه اشتغال ده‌ها هزار نفر را فراهم ساخته است. شرکت سیمان فارس و خوزستان هم اکنون به صورت سهامی عام اداره می‌شود و سهام آن در بورس اوراق بهادار در اختیار کلیه علاقه مندان قرار می‌گیرد، ضمن اینکه سازمان تأمین اجتماعی عمده ترین سهامدار این شرکت به شمار می‌رود.

نیاز کسب و کار

  • نیاز به مدیریت ایمن و از راه دور دستگاههای حضور و غیاب بدون نیاز به وصل کردن دستگاه به صورت فیزیکی و از نزدیگ به کامپیوتر
  • نیاز به تجمیع اطلاعات تردد شعبه ها و محاسبه کاکرد آنها به منظور ارسال به سیستم حقوق و محاسبه حقوق ضروری می باشد
  • اعمال قواعد خاص در زمینه ثبت و تایید مرخصی،ماموریت و مجوزها نیز یکی دیگر از نیازهای سازمان است
  • سرعت بالای ثبت تردد و کیفیت مناسب دوربین تشخیص چهره به جهت جلوگیری از ایجاد صف بخصوص در زمان ورود و خروج پرسنل بسیار برای ما مهم می باشد
  • قابل اطمینان بودن دستگاه از نظر عملکرد، حتی در شرایط بد آب و هوایی

 

اهداف پیاده سازی

مهمترین قابلیتهای نرم افزار تردد راهکاران

  • امکان پیاده سازی فرمولهای کارکرد متنوع بر اساس نیاز مشتریان و سرعت بالای محاسبات کارکرد بخصوص برای سازمانهای با تعداد بالا
  • ارتباط مستقیم تردد راهکاران با سیستم کارگزینی و جبران خدمات راهکاران بدون نیاز به انجام کارهای دستی و ایجاد خطا
  • امکان تعریف شیفت‌ها و تقویم‌های متنوع اداری،نگهبانی،چرخشی
  • امکان اعمال گردش کار در کارتابل مدیران به منظور ثبت و تایید مرخصی ها،ماموریت ها و مجوزها
  • امکان سفارشی سازی کنترل فیلدها به کمک ابزار قواعد ساز
  • امکان مدیریت کامل سخت افزار و مشاهده آنلاین تردد، ثبت اطلاعات کارت و اثرانگشت پرسنل در نرم افزار تردد راهکاران

 

سخت افزار  Piofy

  • مدیریت از راه دور پایوفای با استفاده از مرورگر
  • دوربین تشخیص چهره قوی با قابلیت تمیز دادن چهره واقعی از عکس و سرعت ثبت بالا
  • دستگاه کاملا بومی و ساخت شرکت فناوری های نوین پایوند همکاران سیستم با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا
  • امکان پشتیبانی از کارت های مختلف نظیر EM، Mifare و NFC
  • قابلیت ذخیره سازی بالغ بر 2 میلیون رویداد
  • قابلیت عملکرد صحیح در شرایط آب و هوایی مختلف

 

نتایج به کارگیری راهکار مدیریت تردد راهکاران با دستگاه حضور غیاب پایوفای

پایوفای مجهز به وب سرور است و امکان مدیریت دستگاه از راه دور با استفاده از مرورگر را فراهم می سازد، بدین ترتیب می توان تنظیمات عمومی و حتی سطح دسترسی را از راه دور و با امنیت بالا انجام داد.

دوربین تشخیص چهره این دستگاه کیفیت بالایی دارد و علاوه بر دقت، با سرعت بالای تشخیص و ثبت از ایجاد صف در ورودی ها جلوگیری می کند.

پایوفای ارتباط مستقیم و آنلاین با تردد راهکاران دارد و تمامی ورود و خروج ها بصورت لحظه ای به سیستم تردد راهکاران ارسال می گردد. همچنین امکان مدیریت پایوفای و ارسال و دریافت اطلاعات کارت و چهره توسط راهکاران وجود دارد.

یکپارچگی تردد راهکاران با سیستم کارگزینی و جبران و خدمات سبب جلوگیری از دوباره کاری تعریف پرسنل و محاسبات حقوق می شود و همچنین خطای انسانی را به حداقل می رساند.

یکی از دغدغه های مدیران اداری کاهش زمان صرف شده بر روی اصلاحات تردد و کارکردی پرسنل است که بخش مدیریت حضور و غیاب روزانه تردد راهکاران این امکان را بخوبی فراهم می کند.

امکان تعریف شیفت‌های مختلف اداری و چرخشی به همراه محاسبات کارکرد سریع و دقیق به سازمان کمک می کند که محاسبات حقوق پرسنل به درستی صورت گیرد و متناسب با نیازهای سازمان عوامل کارکردی از قبیل تاخیر و تعجیل یا اضافه کار و کسر و کار در این محاسبات دخیل باشد.