داستان موفقیت شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر


درباره‌ی شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر

شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر از بزرگ‌ترین سایت‌های پتروشیمی کشور، سال ۱۳۷۶ و در جایگاه نخستین تولیدکننده‌ی ABS و SAN در بخش خصوصی، تحت لیسانس شرکت کمهو کره (KUMHO) آغاز به کار کرده و محصولات خود را از سال ۱۳۸۲ به بازار عرضه کرده است. در حال حاضر با در اختیار داشتن ۴۰۰ سرمایه‌ی انسانی، تامین‌کننده‌ی مواد اولیه‌ی سایر کارخانه‌ها و از جمله تولیدکنندگان مادر در این حوزه است.

نیاز کسب‌وکار

سیستم تردد پیشین شرکت، به‌شکل آفلاین عمل می‌کرد و دریافت اطلاعات از دستگاه‌ها و فرآیندهای مربوط به درخواست مرخصی و ماموریت به‌شکل دستی انجام می‌شد، در نتیجه انجام محاسبات، تنها در پایان هر ماه امکان‌پذیر بود و تا روز نهایی محاسبات، گزارش اطلاعات تردد دردسترس پرسنل و مدیران نبود.
پتروشیمی قائد بصیر به راهکاری نیاز داشت تا ضمن حذف کاغذ از این فرآیند و سیستمی شدن آن‌ها، اطلاعات را در لحظه و آنلاین در اختیار قرار دهد و در ارتباط یکپارچه‌ی سیستمی با هلدینگ و گروه انرژی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گیرد. هم‌چنین با توجه به پیچیدگی شیفت‌ها و ساعات کاری کارخانه‌های پتروشیمی و روند پیچیده‌ی درخواست و تایید ماموریت و مرخصی، به امکان گزارش‌گیری آنلاین نیاز داشت. در اختیار داشتن سیستم یکپارچه‌ی سفارش و تحویل غذا در یکپارچگی با سیستم‌ تردد از دیگر نیازهای این شرکت بود.

اهداف پیاده‌سازی

  • حذف کاغذ از فرآیندهای ثبت مرخصی و ماموریت
  • گزارش‌گیری آنلاین و در لحظه از محاسبات کارکرد
  • گزارش‌گیری آنلاین از وضعیت مرخصی‌ها و ماموریت‌ها
  • یکپارچگی با سیستم‌های جبران خدمات
  • کمک به محاسبه‌ی بهای تمام شده کالا
  • ساده‌سازی محاسبات مالی مرتبط با سفارش و تحویل غذا

نتایج به‌کارگیری راهکار

با راهکار مدیریت تردد راهکاران، امکان گزارش‌گیری‌های مختلف از جمله پرسنل حاضر و گزارش‌های مدیریتی در سطح مدیر سیستم و امکان گزارش‌گیری از محاسبات کارکرد به‌شکل آنلاین برای هر فرد فراهم شد؛ هر یک از کارکنان با ورود به سیستم خدمات الکترونیک، می‌تواند درخواست مرخصی یا ماموریت خود را ثبت کند و این درخواست در کارتابل مدیر قرار می‌گیرد، پس از تایید مدیر این مرخصی در سیستم تردد و تمامی گزارش‌گیری‌ها وجود خواهد داشت. هم‌چنین هر فرد افزون‌بر اطلاعات فیش حقوق و احکام خود، می‌تواند گزارش‌های تردد محاسبه شده را از سیستم دریافت کند.
با ثبت اطلاعات دقیق از وضعیت تردد، امکان محاسبه‌ی دقیق جبران خدمات پرسنل و سهم سرمایه انسانی در بهای تمام شده‌ی کالا در سازمان فراهم شده است. اکنون با سیستمی شدن فرآیندها، تمامی اطلاعات در لحظه در اختیار پرسنل است که با انجام اصلاحات تردد به‌شکل روزانه،‌ منجر به کاهش زمان محاسبه‌ی کارکرد از ۱۷ روز به ۳ روز شده است.
افزون‌بر این با یکپارچگی سامانه سفارش و تحویل غذا با سیستم تردد، محاسبات مالی مربوط به آن به‌شکل سیستمی انجام می‌شود.