شرکت البرز دارو


مقدمه

البرز دارو بزرگترین تولید کننده داروهای قلبی عروقی در ایران، در سال 1355 با نام “اینترنشنال پروداکتس” به ثبت رسید.

در سال 1358 به نام “تولی فارما” و در سال 1363 به نام “البرز دارو” (سهامی خاص) تغییر نام پیدا کرد. شرکت در سال 1375 به سهامی عام تبدیل و به لیست شرکت های بازار بورس ملحق گردید.

شرکت البرز دارو با بیش از 40 سال سابقه، همواره در مسیر رشدی پویا قرار دارد و با تولید فرآورده های خوراکی و تزریقی اعم از قرص، کپسول، شربت، آمپول و سرنگ آماده تزریق، در حال فعالیت می باشد. این شرکت همواره در بین برترین شرکت­های داروسازی کشور قرار دارد.

شرکت البرز دارو تولیدکننده اشکال مختلف دارویی با ظرفیت فعال تولید بیش از یک بیلیون و پانصد هزار دارو است.

 

نیاز کسب ‌و کار

به‌‌دلیل نبود هماهنگی مناسب بین واحدهای تولید و انبار محصول، اختلاف‌هایی در گزارش‌های موجودی انبار پدید می‌آمد که در نتیجه‌ی آن نمی‌شد به صحت گزارش‌های دریافتی مابین شیفت‌ها اطمینان داشت. به‌علاوه، بروز خطاهای مختلف در بارگیری، روند انبارگردانی را کند و به ‌دست آوردن اطلاعات دقیق از موجودی انبار را دشوار و هزینه‌بر می‌کرد.

شرکت البرز دارو برای بهبود روند عملیات انبار نیاز به راهکاری بهینه داشت که بتواند علاوه ‌بر مکانیزه کردن این عملیات، دقت و ارزش افزوده را نیز بالا ببرد.

 

نتایج بهره‌گیری از راهکار مدیریت انبار مبتنی بر  بارکد همکاران سیستم

با به‌کارگیری راهکار مدیریت انبار مبتنی بر بارکد راهکاران، اکنون در البرز دارو پس از اتمام مراحل نهایی تولید، به هر کالا بارکد منحصر به‌ فرد تعلق می‌گیرد، عملیات ورود، خروج و سرشماری در انبار محصول به‌شکل سیستمی و به سرعت انجام می‌شود و اجرای فرآیندهای انبار دقیق‌تر و چابک‌تر شده است.

 

با به‌کارگیری این راهکار، شرکت البرز دارو به اهداف زیر دست یافته است:

  • اطمینان کامل از کالاهای ورودی و خروجی انبار بدون مغایرت؛ با به‌کارگیری ترمینال دستی (Handheld) برای انجام فرآیند ورود کالاها از واحد بسته‌بندی به انبار محصول و خروج کالاها از انبار محصول مطابق مجوز بارگیری
  • ردگیری یک محصول خاص در انبار؛ با استفاده از هندهلد انبار
  • انجام سریع کارها؛ به وسیله ارتباط تماما آنلاین با سرور
  • بهینه‌سازی سرعت و نظارت بر روند ورود و خروج انبار؛ با ایجاد فرم‌های سازمانی خاص در سیستم برای گزارش‌گیری از شیفت‌های کاری مختلف
  • سرعت ‌بخشی به فرآیند انبارگردانی و مغایرت‌گیری کالا؛ با مکانیزه شدن تمام فرآیندها و به‌کارگیری هم‌زمان راهکار انبار و ترمینال دستی (Handheld)
  • تسهیل مدیریت انبارهای مختلف؛ با ردیابی در لحظه‌ی تمام محصولات
  • ردگیری در لحظه بچ های تولید شده؛ با استفاده از عامل کنترل موجودی از نوع بچ

فرآیند ورود به انبار با فناوری بارکد؛ رفع مغایرت بین تولید و انبار محصول

با راهکار انبار مکانیزه، روند ورود و خروج کالا در انبار محصول به‌شکل مکانیزه و براساس مجوز (ورود و خروج) انجام می‌شود، در نتیجه، از بروز خطا و ایجاد مغایرت، به‌طور چشم‌گیری جلوگیری می‌شود.

با استفاده از ترمیتال دستی (Hand Held) و با ثبت سند انبار براساس مجوز صادره، به هنگام بروز خطا، در لحظه مغایرت برطرف می‌شود. به همین ترتیب در هنگام خروج کالا نیز کالاهای روی کامیون بر اساس مجوز خروج صادره، با سرعت بالا خوانده می‌شود.

 

از زبان مشتری؛

سرکار خانم مهندس حسین زاده ؛ مدیر IT شرکت البرز دارو

محصولات دارویی به دلیل رابطه مستقیم با سلامتی انسان حساسیت بالایی در تولید و فروش دارند، ضمن اینکه فرآیندهای مختلف عملیات انبار در صنعت دارویی مانند ورود محصول به انبار و  عملیات فروش مستلزم به ‌کارگیری سیستمی دقیق و یکپارچه است، لذا سیستم یکپارچه‌ی راهکاران این امکان را به ما داد تا از صحت و دقت عملکرد عملیات مطمئن شویم و بتوانیم با ارتقا سیستم قدیمی و کند گذشته در راستای اهداف آینده گام برداریم.