داستان موفقیت شرکت پتروشیمی تخت جمشید


شرکت پتروشیمی تخت جمشید در سال 1391 در ماهشهر تاسیس شده است و در زمینه‌ی ساخت مواد اولیه‌ی لاستیک شامل SBR و PVR فعالیت می‌کند. شرکت دارای 400 نفر پرسنل در سایت ماهشهر و تهران است.

نیاز کسب‌وکار

محاسبه‌ی کارکردهای سازمان به‌شکل دستی در واحد مالی انجام می‌شد که امکان بروز اشتباه کاربری را به همراه داشت و با توجه به سیستمی نبودن ثبت ترددها، امکان مشاهده‌ی آنلاین تردد در محدوده‌های امنیتی تعریف شده‌ی سازمان وجود نداشت و واحد حراست مجبور بود به‌طور مداوم این محل‌ها را به‌شکل فیزیکی کنترل کند، هم‌چنین شرکت قصد داشت امکان استفاده از گیت‌های نفررو را در واحد حراست فراهم کند. امکان تعریف مجوزهای شیفت‌های چرخشی و انجام محاسبات درست کارکرد به تناسب آن از دیگر نیازهای شرکت بود. در کنار این موارد، شرکت نیازمند گزارش‌های متنوعی در رابطه با تردد کارکنان بود.

اهداف پیاده‌سازی

  • مشاهده‌ی آنلاین ترددها
  • تعریف سطوح امنیتی در رابطه با ترددها
  • محاسبه‌ی آنلاین کارکردها
  • استفاده از گیت‌های نفررو در واحد حراست
  • گزارش‌گیری سیستمی
  • تعریف مجوزهای مختلف برای شیفت‌های چرخشی

نتایج به‌کارگیری راهکار

راهکار مدیریت تردد راهکاران امکان مشاهده‌ی آنلاین ترددها برای مدیریت و واحد حراست، و امکان مشاهده‌ی مرخصی و ماموریت‌های پرسنل برای مدیر واحد مربوطه را فراهم کرد. تحت وب بودن این راهکار، هم‌چنین امکان محاسبه‌ی کارکرد به‌شکل آنلاین را در اختیار شرکت گذاشت و با امکان گزارش‌گیری، سیستم توانست گزارش‌های متنوع مورد نیاز شرکت را تهیه کند.

از دیگر قابلیت‌های این راهکار برای پتروشیمی تخت جمشید، می‌توان پیاده‌سازی شیفت‎های متنوع و چرخشی و امکان پیاده‌سازی مجوزهای مختلف برای شیفت‌های چرخشی را نام برد. هم‌چنین، محیط کارگاهی شرکت لزوم استفاده از دستگاه‌های با حساسیت بالا را پیش آورد که سخت‌افزارهای موجود در شرکت همکاران سیستم، در این زمینه موفق عمل کرد.