داستان موفقیت شرکت صنایع ورق


شرکت صنایع ورق با بیش از 30 سال فعالیت در زمینه‌ی تولیدات پلیمر، از جمله شرکت‌های با سابقه‌ی این حوزه است و با بیش از 2000 مشتری داخلی و خارجی در حوزه‌ی خلیج فارس و آمریکای شمالی، از صادرکنندگان برتر صنعت پلیمر به‌شمار می‌آید و همواره جزو سه شرکت برتر ایران در این حوزه بوده است.

زیرمجموعه‌های این شرکت شامل کارخانه واقع در شهر رشت، مرکز بازیافت آدران و دفتر فروش در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و… است و 400 سرمایه‌ی انسانی در این مجموعه‌ها مشغول به کار هستند.

نیاز کسب‌وکار

هر کدام از زیرمجموعه‌های شرکت به‌شکل جداگانه و جزیره‌ای محاسبات کارکرد خود را انجام می‌داد و نتایج را در قالب فایل Excel برای دفتر مرکزی ارسال می‌کرد که افزون‌بر زمان‌بر بودن محاسبه‌ی حقوق کارکنان، احتمال بروز خطای کاربری وجود داشت.

شرکت به راهکاری نیاز داشت تا اطلاعات تردد را میان مراکز گوناگون یکپارچه کند و این اطلاعات را به‌شکل سیستمی برای جبران خدمات به‌کار بگیرد. هم‌چنین با یکپارچگی اطلاعات، امکان گزارش‌گیری سریع و در لحظه فراهم شود. در کنار این موارد، شرکت به گزارش خاصی در سیستم هوشمندی تجاری (Business Inteligence) در رابطه با سهم کارکرد سرمایه انسانی در بهای تمام کالا نیاز داشت که نیاز به گردآوری دیتای آن از سیستم تردد بود.

اهداف پیاده‌سازی

  • سیستمی شدن فرآیندهای تردد کارکنان
  • ایجاد یکپارچگی بین سیستم‌های تردد، جبران خدمات و کارگزینی
  • کاهش زمان محاسبات کارکرد در کنار دقت انجام آن
  • سیستمی شدن فرآیندهای ثبت ماموریت و مرخصی کارکنان
  • گزارش‌گیری لحظه‌ای
  • فراهم‌سازی دیتای مورد نیاز برای گزارش‌سازی در راهکار هوشمندی تجاری

نتایج به‌کارگیری راهکار

با پیاده‌سازی راهکار مدیریت تردد راهکاران، زمان محاسبه‌ی کارکرد در کارخانه‌های مختلف این سازمان، به‌شکل موازی انجام و به یک روز کاهش پیدا کرده است و نتایج محاسبات در همان لحظه برای محاسبه‌ی حقوق دردسترس کاربر سیستم جبران خدمات قرار می‌گیرد. هم‌چنین هر روز گزارشی ویژه برای سیستم هوشمندی تجاری (Business Inteligence) از سیستم اخذ می‌شود تا بهای تمام شده‌ی کالاها به‌شکل روزانه با توجه به مدت زمانی که پرسنل برای آن صرف کرده‌اند، محاسبه شود.