داستان موفقیت شرکت آسیاتک


شرکت انتقال داده های آسیاتک

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک در سال ۱۳۸۲، به‌منظور ارائه خدمات نوین در صنعت IT، تاسیس شده است. کسب رتبه‌ی اول اپراتور برتر برای سومین بار پیاپی و چهارمین بار در دهه 90 و دریافت گواهینامه‌ی 4 ستاره در سال 1396 از جمه افتخارات این است.

نیاز کسب‌وکار

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از سیستم ترددی استفاده می‌کرد که توانایی پاسخ‌گویی به تمام نیازهای مجموعه را نداشت و بسیاری از فرآیندها به‌دلیل نبودن گردش کار، ‌گزارش‌گیری منعطف و دقت کافی در محاسبات، نیاز بود به‌شکل دستی در سیستم وارد شوند؛ به‌علاوه، سیستم تردد با سیستم‌های کارگزینی، تردد و جبران خدمات یکپارچه نبود.

شرکت به‌دنبال راهکاری برای مدیریت تردد سازمان بود که افزون‌بر یکپارچگی، کارهای دستی را حذف کند و کارکنان بتوانند در پرتال خود به فیش حقوقی، اطلاعات مرخصی، ماموریت و سایر موارد دسترسی داشته باشند.

اهداف پیاده‌سازی

  • مکانیزه‌سازی کامل فرآیند مدیریت تردد از ثبت تردد تا محاسبه‌ی کارکرد
  • دسترسی کارکنان به کاردکس مرخصی، فیش حقوقی، مرخصی، ماموریت و… به‌شکل مجزا
  • افزایش دقت در محاسبات کارکرد در کنار کاهش زمان انجام آن
  • اعمال مجوزهای مختلف اضافه‌کاری
  • یکپارچگی با سیستم‌های کارگزینی و جبران خدمات
  • گزارش‌گیری آنلاین و درلحظه از محاسبات کارکرد، وضعیت ترددها،‌ مرخصی‌ها و ماموریت‌ها
  • مکانیزه‌سازی کامل فرآیندهای گردش مجوزها ودرخواست‌های ماموریت و مرخصی

نتایج به‌کارگیری راهکار مدیریت تردد راهکاران

اکنون با به‌کارگیری راهکار مدیریت تردد راهکاران در آسیاتک، تمام فرآیندهای مرتبط با مدیریت تردد کارکنان با دقت و به‌شکل سیستمی انجام می‌شود:

  • سرعت‌بخشی به فرآیند محاسبات؛ اطلاعات تردد کارکنان، به‌شکل سیستمی برای محاسبات کارکرد به ماژول جبران خدمات فرستاده می‌شود و به فرآیند این محاسبات سرعت می‌بخشد.
  • گزارش‌گیری آنلاین از محاسبات کارکرد؛ هر یک از کارکنان با ورود به سیستم خدمات الکترونیک، می‌تواند درخواست مرخصی یا ماموریت و مجوز اضافه‌کاری خود را ثبت کند و فیش حقوقی خود را ببیند. درخواست‌های ثبت شده در سیستم خدمات الکترونیک به‌شکل سیستمی در سازمان گردش پیدا می‌کند و به تایید مدیران می‌رسند.
  • پیاده‌سازی قواعد خاص آسیاتک با ابزار متناسب‌سازی راهکاران؛ در تکمیل فرآیند خدمات الکترونیک، مطابق خواست سازمان، «دریافت تاییدیه به‌ازای ثبت مرخصی و ماموریت» در سیستم تعریف و اِعمال شد. هم‌چنین «ثبت اطلاعات شرح ماموریت» توسط درخواست‌کننده و افزودن اشخاص مجاز برای تایید ماموریت‌های خاص به کنترل بهتر فرآیندهای مرتبط کمک کرد.

 

از زبان مشتری

آقای/ امیر قربانعلی تبریزی؛ مسئول نرم افزار های بیرونی

انعطاف راهکار تردد همکاران سیستم در متناسب‌سازی قواعد مورد نظر آسیاتک کمک کرد تا با ساده‌سازی و سرعت‌دهی به فرآیندهای مورد نظرمان، کنترل‌ها را نیز بهبود ببخشیم.